
Wie zijn wij
KBC-Dyslexie, opgericht in 2009, biedt specialistische diagnostiek en behandeling voor dyslexie. Onder leiding van Renske van der Stege-Westrik en Esther Molema werkt een deskundig team van orthopedagogen en logopedisten volgens de hoogste kwaliteitsnormen.
Het KBC-Dyslexie bestaat sinds 2009. Renske van der Stege-Westrik en Esther Molema zijn de praktijkhouders.
Het KBC-Dyslexie heeft een enthousiast en bevlogen team. Alle medewerkers zijn gespecialiseerd in dyslexie. De dyslexie-onderzoeken worden gedaan door orthopedagogen met registratie van MVO, NIP en SKJ. De regiebehandelaar is geregistreerd als orthopedagoog-generalist en tevens BIG-geregistreerd. De behandelaren zin logopedist-dyslexiespecialist of orthopedagoog-dyslexiebehandelaar. De dyslexiebehandelaren voldoen aan hoge kwalificatie-eisen voor specialisatie en ervaring op het gebied van dyslexie. (Master-SEN of vergelijkbaar).
Wij zijn als KBC-Dyslexie aangesloten bij het Nederlands Kwaliteitsinstituut Dyslexie (NKD). Om het keurmerk van het NKD te waarborgen vinden hiervoor jaarlijks audits plaats door het KIWA.
Ontmoet ons team



















Onze Missie en Visie
Wij helpen kinderen en hun ouders om op een positieve manier met dyslexie om te gaan, zodat zij vol zelfvertrouwen en binnen hun talenten kunnen functioneren op school en thuis. Samen met ouders, scholen en zorgprofessionals ontdekken we wat werkt, zodat we met plezier vooruitgang boeken. Onze visie is om op een innovatieve en toekomstgerichte manier bij te dragen aan excellente dyslexiezorg binnen een sterk netwerk, waarin iedereen een waardevolle rol speelt.

Klanttevredenheid
Op twee momenten tijdens het behandeltraject ontvangen ouders een klanttevredenheidsenquête die verstuurd en verwerkt wordt door het Nederlands Kwaliteitsinstituut Dyslexie. Tweemaal per jaar ontvangen wij een overzicht van de (geanonimiseerde) gegevens. Uit de enquêtes blijkt dat onze cliënten zeer tevreden zijn over de dyslexiezorg. Op de vraag aan ouders hoe zij het traject bij het KBC Dyslexie hebben ervaren, ontvingen wij het afgelopen jaren cijfers van een 8,4 tot een 9,4 gemiddeld.

Secretariaat
Ons secretariaat is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.30 uur tot 16.00 uur. Het kan zijn dat de telefoon in verband met bijvoorbeeld een bespreking niet beantwoord kan worden, in dat geval verzoeken wij u de voicemail in te spreken, dan bellen wij u zo spoedig mogelijk terug. U kunt uiteraard ook altijd een e-mail sturen naar info@kbc-dyslexie.nl.