Op twee momenten tijdens het behandeltraject ontvangen ouders een klanttevredenheidsenquête die verstuurd en verwerkt wordt door het Nederlands Kwaliteitsinstituut Dyslexie. Tweemaal per jaar ontvangen wij een overzicht van de (geanonimiseerde) gegevens. Uit de enquêtes blijkt dat onze cliënten zeer tevreden zijn over de dyslexiezorg. Op de vraag aan ouders hoe zij het traject bij het KBC Dyslexie hebben ervaren, ontvingen wij het afgelopen jaren cijfers van een 8,4 tot een 9,4 gemiddeld.

In dit document vindt u een overzicht van grafieken waarin de klanttevredenheid over de dyslexiebehandeling van het KBC-Dyslexie wordt vergeleken met die van andere dyslexiezorgaanbieders landelijk.

Reacties van ouders:

Ouders van Tijmen (11 jaar)

Onze zoon Tijmen heeft tijdens zijn traject bij KBC twee behandelaars gehad. Beiden behandelaars met een eigen prettige persoonlijke benadering. Tijmen keek iedere week uit om weer naar het KBC te gaan. Tijmen zag naar het KBC gaan als een avontuur en was nieuwsgierig naar de uitleg van de spellingregels. Deze werden op creatieve herkenbare manier uitgelegd.
Er was oog voor onze Tijmen, zijn interesses werden meegenomen in de uitleg.
Daarnaast werd er gevraagd naar zijn belevenissen en werden bijzonderheden die hij had meegemaakt besproken. Als ouder mochten we mee ‚leren‘. Een waardevol gegeven want sommige leermanieren gebruiken we op andere momenten, bijvoorbeeld tijdens het maken van huiswerk.
Het KBC heeft ons geleerd om te gaan met dyslexie. We weten hoe we Tijmen kunnen ondersteunen en bij hem aan te sluiten.
We zouden KBC iedereen aanraden die een weg zoekt in de dyslexie-jungle. KBC is een fijne gids en zoekt samen een passende  weg!

Ouders van Esmée (8 jaar)

Onze dochter heeft door de fantastische aanpak op het KBC Dyslexie een acceptatieproces doorgemaakt en is hierdoor weer ons vrolijke meisje geworden.

Ouders van Koen (9 jaar)

We zijn uitstekend geholpen, onze zoon is erg vooruit gegaan. Hij heeft plezier in lezen gekregen en kan met de dyslexie omgaan. Hij heeft veel meer zelfvertrouwen en is niet meer zo faalangstig.

Ouders van Janine (10 jaar)

De medewerkers van het KBC Dyslexie zijn zeer betrokken professionals!

Ouders van Jasper (11 jaar)

Onze verwachtingen waren hoog, omdat het KBC Dyslexie goed bekend staat. Die verwachtingen zijn ook uitgekomen.

Ouders van Boris (11 jaar)

Wat heeft de dyslexiebehandelaar onze zoon op een leuke manier en met respect kunnen motiveren voor het lezen van boeken en het oefenen van spelling. Ze hield hem in zijn waarde en gaf hem zelfvertrouwen. Door haar grappige aanpak is er heel veel bij hem blijven hangen. Ze geeft rust en vertrouwen en is heel geduldig. Wat een kennis van zaken heeft ze. Ook voor het voortgezet heeft ze ons heel goed geadviseerd en handvaten aangereikt.